25 Nisan 2013 Perşembe

Ben kadın doğum doktoruma muayene bile olamayan, kendine dokudurtmayan, zaten acı eşiği de son derece düşük, ödlek bir insanım:) 

Hamileliğm boyunca normal doğumun kolaylığıyla ilgili ne kadar yazı okuduysam, arkadaşlarımı ve doktorları dinlediysem de fayda etmedi. Kendimi normal doğuma bir türlü hazırlayamadım. Sırf doğum anında korkarım, sonra bebeğime zarar veririm diye normal doğum yapmak istememiştim.

Allah'tan kızım da ters duruyordu ve doktorum zorunlu olarak sezeryan olmam gerektiğini söylediğince bir ohh çektim ki anlatamam:)

Spinal sezeryanı ise sırf kızımın o ilk anını görmek, sesini duymak, onu koklamak, öpmek için, ilk ben görmek için tercih ettim. Canlı canlı kestiler beni:) Beni tanıyanlar, benim gibi birinin canlı canlı nasıl ameliyata girdiğine şaşırdılar:) Benim gibi arkadaşlarım için şimdi size spinal sezeryan tecrübemi ayrıntılı olarak anlatmak istiyorum:

Doğumun olacağı sabah anestezi uzmanı doktor odaya gelip spinal sezeryan hakkında bilgi verdi ve benden sezeryan mı yoksa spinal mi olmam konusunda bir tercih yapmamı istedi. Benim merak ettiğim tek şey, eğer kendimi kötü hissedersem, narkoz verip sezeryana dönmemin mümkün olup olmadığıydı. Doktor bu konuda beni rahatlatınca, nasıl olsa en kötü ihtimalle beni bayıltırlar diye düşünerek rahat rahat spinal sezeryana karar verdim.

Ameliyathaneye girene kadar hiç bir problem yoktu, aileme el sallayıp gülerek odaya girdim. Sonra anestezi uzmanı gelip bana çok ayrıntılı olarak bel bölgeme iğne yapacağını, bir soğukluk, ardından da ayaklarımdan başşayacak bir ısınma olacağını söyledi. İğneden korkanlar için söylüyorum, inanın iğneyi hiç hissetmiyorsunuz. Doktor size anlatınca, ve dedikleri olunca:) korkum biraz daha azaldı. Sonra masaya yatmamı istediler. Bir örtü vardı önümde, zaten hiç bir şeyi görmüyordum. Başımda bir hemşire vardı, bir sürü makine, soluk almamı, kalp atışlarımı test eden.. 

O anda beni kestiklerini düşünsem, bayılacağımdan emindim.. Sadece dua okudum.. Öncesinde arkadaşlarımdan doğum anında okunması gereken duaları almış ve ezberlemiştim. Zihnimin hiç bir şey düşünmesine izin vermeden sadece sürekli olarak dua okudum.. 

Sanırım 5 dakika olmuştu, doktor "bebeğimiz doğdu" dedi. Ama hiç ses gelmiyordu.. Ben çok şaşırdım bu kadar kısa sürede doğmasına! "Ama sesi gelmiyor" dedim:) Doktor "bebeğin çok nazlı" dedi:) Sanırım o anda ağlatmaya çalışıyordu.. Sonra o ses! O narin, yumuşacık, nazlı.. Canım kızım..

Hiç unutamam o anı.. Bana perdenin üstünden gösterdiler.. çoook güzeldi..

Sonra hemşire yanıma getirdi, öptüm onu.. kokladım..

O kadar mutluydum ki.. Artık bayılabilirdim:) Yavrumu görmüştüm ya:)

Bebeğim gittikten sonra işler biraz değişti. 20 dakika kadar daha benim operasyonum devam etti. Bu arada sabırsızlanıyorsunuz.. Bir an önce çıkmak, ailenizin ve bebeğinizin yanına gitmek istiyorsunuz.. Ama bitmiyor dikim ve rahmi temizleme işleri..

Benim bir ara midem çok bulandı. Kusmak istediğimi söyledim. Yanıma bir bez getirdiler, ama belden altım uyuşuk ve midem kasılamıyor ki! Kusamıyorum.. SOnra nefes alamadım.. Hemşire sakin olmamı, makinede nefes alımlarımın normal olduğunu söyledi.. Bunlar panik ve heyecandan oluyordu eminim.. Ama bebekten sonra ameliyatgerçekten biraz zor..

Yine de inanın o ilk anları görmeye değer.. İkinci çocuğum olursa herhalde yine spinal düşünürüm. Çünkü narkoz etkisini de yaşamıyorsunuz. Yarım saat sonra gayet neşeli olarak ameliyathaneden çıkıp yavrunuza kavuşuyorsunuz. Bu yüzden benim gibi normal doğumdan korkan ya da sakıncası bulunanlara, spinal sezeryanı tavsiye ederim.


8 yorum :

  1. Yüce Yaratıcımız'ın sanirim insanogluna bahsettigi en buyuk lutuflardan biri de cocuk.. Ve okudukca anneligin, bir bebegi vucudunun heryeri degisirken tasimanin ne oldugunu erkek halimle anlamaya calistim.. Allah (c.c.) tum annelerin yardimcisi olsun... Esim de spinal sezeryan ile dogum yapacak kismetse, yaziniz beni biraz rahatlatti. İlki normal dogum olmustu ama ikinci bebek cesitli sebeplerden dolayi sezeryan ile dogucak insaallah.. Bu yontem hususunda cesitli kotu izlenimler var ama az denilecek sayida.. O sebeple biraz daha rahatladim.. Elbette gonul normal dogumdan yanaydi hem saglik, hem anne hem bebek acisindan fitrata en uygun olani aslinda.. Ama kismet.. Tum anne olacaklara Allah'tan sabir, sifa diliyor, o guzel duyguyu yasamalarini temenni ediyorum..

    YanıtlaSil
  2. geç cevabım için özür dileyerek başlamak isterim. İçinizi ferah tutun. Umarım sağlıklı, kolay bir doğum olur.Belki de bebişiniz doğmuştur:)

    YanıtlaSil
  3. Burnum tıkalı ilk başlarda burnumdan hiç nefes alamıyordum iki ay oldu 3doktora gittim en sonunda profosere kadar gittim ilaç verdiler burun sipreyi birazda olsun acıkdı şimdiki korkum sezaryana girerken nefes alamama çıktıktan sonra nasıl nefes amcam bilmiyorum bu da benim kabusum oldu yardım her şeyi denedim

    YanıtlaSil
  4. Bende belden asagı narkoz alıp sezeryan ameliyat oldum.Bebekten dogduktan sonra Nefes veriyordum fakat alamıyordum.Sebebini tam söylemediler sen abartmıssın dediler.Birde ciğerlerime hava dolmus sanırım.

    YanıtlaSil
  5. Sebebini bilen varsa bana yazsin lutfen

    YanıtlaSil
  6. ayın 19unda spinal anesteziyle doğum yaptım ameliyathaneye girdiğimde korkudan tir tir titriyordum hem içerisi soğuktu hemde korkuyordum sonra doktorum seslendi hasta burdamı diye burdayım dedim ve ameliyathanenin içi birden dolmaya başladı.doktor anestezi uzmanı anestezi teknisyeni çocuk doktoru ebe vede bir hemşire daha.kalbim duracak zannettim masaya önce uzandım sonra beni oturttular ve belimden iğneyi yaptılar gerçekten canım yandı sondayı hissetmedim ama.kesi atılmaya başladığında herşey iyi gidiyordu ama demirlerle karnımı gerdiklerinde çok ağrım oldu ve beni bayılttılar.uyandığımda tüm dikişlerim bitmişti.odaya geçtim meleğimi gördüm çok iyiydim birgün sonrasına kadar herşey çok güzeldi taburcu olduğum an başım ağrımaya başladı eve geldiğimde yatağa zor attım kendimi ve kabus dolu 8 gün geçirdim hastanede yatmak zorunda kaldım maalesef. kızımı 3 gün emziremedim o yüzden sarılık oldu çektiğim baş ağrısı hiçbir ağrıyla kıyaslanamaz sırf normal doğum korkusu yüzünden hayatım kararmıştı bir türlü iyleşemiyordum bir belirsizlik içinde kıvranıyordum acıdan neyseki geçti çok şükür bende kızımda iyiyiz tüm anne adaylarına tavsiyem tehlikeli bir durum söz konusu değilse asla ve asla sezaryen doğumu tercih etmeyin spinali hele hiç.bu bana ders oldu üstelik iki normal doğum yapmıştım ben doğum sancıları o başağrısıyla aynı kefeye konulamaz normal doğumu Rabbim tüm anne adaylarına nasip etsin bir avazda kurtarsın sizi evlatlarınıza kavuştursun inşallah Amin...

    YanıtlaSil
  7. Hangi hastanede doğum yaptınız

    YanıtlaSil
  8. Kızlar bende belden oldum öncelikle sölim sinek ısırığı gibi bişey hiç acımıyor ama etkileri aynı normal anesteziyle.. 5 defa normal anestezi yedim çok ağır geldiği için belden istedim doktorumda belden olmam için ikna etti masada kalma olasılığı daha düşük olduğu için. Asıl konuya geleyim bebeğim tam doğdu o sırada bana bişey oldu tamda kolumdan bişey verdiler anlamadm vucudumda bi titreme sonra nefesim kesildi sanki oksijen yok orda solumaya çalışıyorum ama hava yok çekemiyosun sakin ol diyolar manyaklar ben ölüyom bnlar ne diyo baktılarki ben gidici zaten işlerinide yapamıyolar nefes solumak için gögüs kafesim derin derin şişip inince onlarsa işin ciddiyetini anladı doktorum bağırdı hemen anestezi uzmanını çağırın diye herkez çok korktu uzmn gelene kadar bakdm yavaş yavaş oksijen gelmeye başladı ciğerlerime valla doktorlarda şaşırdı anestezi uzmanı eğilmiş bana noldu sana sakin ol diyo manyağa bak ben nerden bilcem iş o kadar ciddiki dokktorum bebeğimi göstermiyodu anne kötü bebeği odaya çıkarın dedi parmakla işaret ettmde gördüm bebişimi.. ilk ameliyatımda da anesteziden uyanırkende olmuşdu yani diyeceğim büyük bi ihtimalle bana kolumdan verilen ilaca allerjim var çünkü onu verdikdn sonra vucudumda tuhaf bişey hissettm saniyesinde nefesm kesildi bidaha doğum yapacağım zaman ilaç testi yaptırıp ameliyat olucam sizde tedbirli olup doktorunuza sorun öğrenin veya test yaptırın aman Allah korusun hiç kimsenin başına gelmesin böyle bi aksilik

    YanıtlaSil