8 Mayıs 2013 Çarşamba

Biz de sonunda ilk sağlık problemimizle tanıştık. Besin alerjisi!

Bebişimin kakasında nokta nokta kan olduğunu fark ettik. Hemen doktorumuza danıştık. Bize süt alerjisi olabileceğini, çok yaygın bir durum olduğunu, süt ve süt ürünleri yemeyi hemen kesmemi söyledi. 1 ay hiç bir süt ürünü yemedim.. Ancak bebişimin kakasından kan gelmeye devam ediyordu, hatta artmıştı diyebilirim. Doktorumuza tekrar danıştık. Bize bir süt alerjisi testi yaptı. Test negatif çıktı. Ancak bu sonuç kesinlikle süt alerjisi yoktur demek için yeterli değilmiş. Eğer pozitif olursa "kesin süt alerjisi var" demek için anlamlı bir testmiş.. Bunun üzerine doktor benden yumurta yemeyi de kesmemi istedi. 3 hafta kadar da hem süt hem de yumurta rejimime devam ettim. Ancak kan durmuyordu..

İnternetten araştırdığımda bu durumu yaşayan çok fazla annenin yazılarına ulaştım. Ancak genelde bebeklerinde kilo alma problemi olduğundan, sürekli kusma, ya da huzursuzluk gibi şikayetler bulunduğundan bahsediyorlardı. Benim bebeğimde bunların hiç biri yoktu.

Bir süre sonra doktorumuz, ve tanıdığımız doktor yakınlarımız, bir gastroenteroloji uzmanına gitmemizi söyledi. Bunun üzerine Göztepe Eğitim Araştırma hastanesinde bir doktora başvurduk. Bu doktor da benden dana eti, fındık-fıstık, deniz ürünleri de yememem gerektiğini söyledi. Artık yiyebileceğim sadece sebze ve meyve kalmıştı.. Bir taraftan da süt üretmem gerekiyordu.. Ne zor günlerdi Allah'ım.. Bu diyete de 3 hafta devam ettim. Ancak kan hiç bir şekilde durmuyordu.. En sonunda yine kendi doktorumuzun tavsiyesiyle Bağlarbaşı Academic Hospital hastanesine başvurduk.. Burdaki doktorlar Marmara Üniversitesi mezunu idiler ve genelde profesörlerdi. Çocuk Gastroenterolojisi ve beslenme alanında profesör olan Deniz hanım ve Ender bey arasında kalıp, Ender beye gitmeye karar verdik. Ender Pehlivanoğlu. Ender Bey, çok sıcak, insana çok güzel yaklaşan, halden anlayan bir insandı. Bana herşeyi yememi söyledi! Özellikle de çok çeşitli beslenmemi, manda yoğurdu, keçi sütü, koyun peyniri gibi farklı ürünler tüketmemi istedi. O kadar mutluydum ki uzun zamandır yemediğim ne varsa hepsini yemek istiyordum:) parti zamanıydı:)

10 gün her şeyden yedim, özellikle de istediği gibi çeşitli hayvan ürünleri tükettim. Ama kan durmuyordu.. İkinci kez Enden hocayı ziyaret ettiğimizde, bize kolonoskopi yapmak istediğini, bu esnada biyopsi de yapacağını söyledi. Üstelik bayıltmadan ve uyuşturmadan.. Zaten bağırsakta his yoktur, fitil atar gibi yapacağım, o hiç bi şey anlamayacak, 6 dakikada işlemi tamamlayacağım dedi. Bu süreç boyunca en korktuğum şey buydu. KOLONOSKOPİ!

İnternetten kolonoskopiyle ilgili çok kötü şeyler okumuştum. Forumlar kolonoskopi isteyen doktorlardan kaçan anne babalarla doluydu! Ben de bebeğime bunu yapmak istemiyordum.. Kendime de.. O ağlarken nasıl dayanacaktım.. Ona yardım edemeyecek, kurtaramayacaktım.. O 6 dakika nasıl geçeceti.. Üstelik buna gerçekten gerek var mıydı? Bütün bunlar para için de olabilirdi? Çünkü bu yöntem için doktorumuz 3.5 milyar masraf çıkartmıştı!

Bu düşünceler içinde boğuşup araştırmalarıma devam ederken sürekli karşılaştığım bir isim vardı. Fügen Çullu Çokuğraş.. İnternette kimsenin çözemediği alerji vakalarını çözen kadın olarak karşıma hep o çıkıyordu. Tanıdığımız sağlık sektöründeki herkes de Fügen hanıma gidicez, tanıyor musun deyince, Fügen Çullu mu diyerek bizi şaşırtıyorlardı.

Sonra Fügen hanımı aradım. Randevuları ful dolu. 1 ay sonraya randevu bulabiliyorsunuz. Araya tanıdıklar sokarak 2 hafta sonraya randevu alabildik.

Fügen hanım, çok ciddi, mesafeli bir bayan. Hatta soğuk da diyebilirim. Ender Beyden bahsettiğimizde, "onunla uyuştuğumuz tek nokta, alerjik bebeklere rota virüsü aşısının yapılmaması" dedi. Eşimle birbirimize baktık ve tıppa güvenimizi bir kere daha yitirdik.. İki tane aynı alanda uzman profesöre gitmiştik ve anlaştıkları tek konu bu muydu!! Kime güvenecektik.. Ne kadar çaresizdik.. Mecbur ne derse yapacaktık..

Fügen hanım, kolonoskopinin yapılacak en son şey olduğunu söyledi. İçim rahatlamıştı. Bu sözüyle kendisine biraz ısındım.

Bebeğimde tekli ya da çoklu besin alerjisi olabileceğini söyledi. Bu ürünleri bulmamız gerekiyordu.. Bana yeni bir diyet programı verdi. Her gün yediklerimi yazmam için bir defter tutmamı, sonunda da kan var ya da yok diye belirtmemi istedi. Bir de kalprotektin testi istedi. Test sonucumuz iyi. Yeni diyetime göre, süt ürünleri (yoğurt hariç) yok, ama keçi peyniri yiyebilirim. Turunçgiller, susam, tahin, fındık-fıstık, çilek, vişne, ahududu, ayçiçek yağı, kabuklu deniz ürünleri yasak. Bu diyeti yaptığım 3. günden beri de kan gelmiyor inanır mısınız! Ama her gün her bezini içimde bir korkuyla açıyorum. Allah'a şükür galiba bu diyet işe yaradı.. Diğer diyetlerle karşılaştırınca, kendim, kızımın tahine alerjisi olduğunu düşünüyorum. Çünkü süt olsun diye her gün helva yiyordum:)

Bakalım 5 gün sonra randevumuz var, sanırım diyetimdeki bazı ürünleri yemeye başlatacak beni:) Çok heyecanlıyım:) Acaba neleri yiyebileceğim:) Size mutlaka yazacağım.

5 yorum :

  1. Öncelikle çok çok geçmiş olsun.Umarım bebeğiniz en kısa sürede iyileşmiştir. Yazınızı okuyunca kendim yazmışım gibi hissettim. Bizde yarın Fugen hanımdan randevu almaya çalışacağız. Ancak mümkünse öğrenmek istediğim sizin son durumunuz nedir? Tekrar Fugen hanıma gittiniz mi ya da durumunuz da gelişme varmı? Hemen hemen aynı durumları yaşan bir anne olarak sizden bilgi almak beni çok mutlu eder, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ,

    Bende Fügen hanımın sonucunu merak ediyorum. Daha önce de bir kez gitmiştim Ender bey'e, endoskopi isteyince devam etmemiştim. Fakat sorunlarımız hala devam ettiği için sanırım en doğrusu bu diyerek bugün kendisini ziyaret ettik. Bir başka fikir daha almak istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Biz de sizin yaşadıklarınızın hemen hemen aynısını yaşadık. Kızım 20 günlükken kanama başladığında önce Academic Hospital'dan Deniz Hanım'a gittik. Ancak ondan bir sonuç alamayınca Fügen Hanım'a gitmeye başladık. Fügen Hanım'ın verdiği diyete harfiyen uydum. Ama kanama kesilmedi. Hatta Fügen Hanım anne sütünü 5 gün kesip sonra kademeli olarak tekrar başlamayı da denedi. Mama yediği 5 gün boyunca kızımın kanaması olmadı, ancak anne sütüne geçince tekrar başladı. Sonuç olarak kızımın neye alerjisi olduğunu bulamadık ve Fügen Hanım bana anne sütünü tamamen kestirdi. Bu durum beni psikolojik olarak çok kötü etkiledi. Umarım buradaki hiç kimse bunu yaşamak zorunda kalmaz.

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle bloğuma uzun süredir bakamadığım için özür diliyorum. Umarım çok geç kalmamışımdır cevaplamak için:(
    Sevgili Kuzzzy, Gülşah-Okan ve DemetG. Fügen hanıma gitmeye devam ettik. Fügen hanım öncelikle Ayçiçek yağını, sonra da tereyağını, tek tek ve 5 er gün süreyle yemeye başlamamı istedi. Ayçiçek yağını kurtarabildim ancak tereyağı yerken limonlu bi şeyler de denedim ve yeniden kan gelmeye başlayınca korkarak tereyağını yeniden kestim. Fügen hanımın diyetine kızım 10 aylık olana kadar devam ettim. Sonra bizi Cerrahpaşa hastanesinde süt testine çağırdı. ORda yarım saat aralıklarla önce 1 damla süt, 9 damla su, sonra 2 damla süt, 8 damla su...sonunda da 10 damla süt vererek kızıma süt alerjisi testi yaptı. Çok şükür bir reaksiyon vermediği için süt ve peynire başladık. Bizden ayrıca yumurta beyazı ve beyazı testi istedi. Onları da yaptırdık ve negatif çıktı. Zaten alerji testlerinin %90 ı 1,5 ya da 2 yaşında geçiyormuş arkadaşlar. Bu sebeple yaptığı tüm testler Allah'a şükür temiz çıktığından FÜgen hanıma artık gitmeye gerek olmadığına karar verdik. Ben şu an neredeyse her şeyi yiyorum diyebilirim. Ama fındık, fıstık, ceviz, nar ekşisi, limon, nar, (yazık çilek, kiraz) .. yani alerjik olduğu bilinen şeylerden kaçınıyorum hala. Kızım şu an 16 aylık ve ALlah'a şükür o günlerimiz geride kaldı.
    Sonuç olarak bebeklerimizin alerjik bir yapısı var ve o en kritik belirtiler geçene kadar doktora gitmekte fayda var. Ama kilo kaybı, kan, kusmalar, huzursuzluklar gibi büyük problemler bittikten sonra bence devam etmenin bir anlamı yok.
    Fügen hanımın ofisinde 4-5 yaşında çocuklar da görüyordum. ortaokula giden kız görmüştüm.. hala geliyorlar fügen hanıma. demek ki daha ciddi problemleri var bilemiyorum.
    Benim kızımın da sırtında, kol altında, bazen boynunda kırmızılıklar oluyor, ama benim ve ababasının da yapısı böyle. O yüzden artık fazla üzerinde durmuyorum.
    sonuç olarak fügen hanımı kesinlikle sorununuz bitene kadar öneriyorum.
    hepinize yavrularınızla sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, oncelikle gecmis olsun, umarim o zamanlardan bu zamana her sey yoluna girmistir. Ben acikcasi internette Prof. Dr. Ender Pehlivanoglu hakkinda yorumlari arastiriken buldum yazinizi. Biz de bugun esimle kizimizi tekrar kontrole goturduk ve sinirlerimiz alt ust olmus sekilde eve donduk. Bizim kizimiz cok erken dogdu ve kilo alimi, dogum haftasina gore iyi giderken, grip nedeniyle bir ara kilo verdi.. Sonrasinda, istahsizlik kabizlik ile birlesince, 15 aylik kizim toparlanamadi. Hem kilo kaybi hem de kabizlik sikayeti olunca biz de oneri uzerine doktor beyi ziyarete gittik. Ilk muayenede esimle kendimizi karsisinda ogrenci gibi hissetmemiz bir yana dursun, istedigi kan testi sonuclarini kendisine goturmek suretiyle ikinci muayenede, normal beslenen ve puturlu gidalara gecmis bebegimize sirf kilo azligi ve istahsizligi yuzunden midesine PEG onerdi. PEG, ağız yoluyla gıda alamayan hastaların beslenmesini sağlamak amacıyla karın duvarından geçirilen esnek bir tüpün mideye yerleştirilmesi işlemidir. Biz tabi sok ve panik olduk, hic bir sey demeden oradan ayrildik. Ben acikcasi, kan testi sonuclari normal cikmis, alerjisi olmayan, kabiz-istahsiz ama premature ve 15 aylik olmasina ragmen herseyi yiyebilen kizim icin, (bana gunluk neler verdigimi liste halinde sormasini ve onerilerde bulunmasini beklerken) PEG onermesini sorgulanabilir bulduk. Kanimca, isim yapmis boyle doktorlarin, umut bulma adina kapisinda kuyruk olmus anne- babalara karsi yaklasimlarinda daha duyarli olmalarini ve yaklasimlarinin daha dikkatli olmalari gerektigini dusunuyorum. Bunun uzerine tekrar bir doktor arayisina gidecegiz tabiki... sevgiler

    YanıtlaSil